سئو فایل

۱۰۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

متن کامل پایان نامه رشته ادبیات : نقد ادبی

طرحنامه ی تحقیق

الف ) اهمیّت تحقیق

تحقیقات انجام شده درباره ی دکتر قیصر امین پور آن اندازه حائز اهمیّت است که در ثبت وقایع اجتماعی و تاریخی سهم بزرگی را بر عهده می گیرد و تعهّدات شاعر را در موارد اشعار دفاع مقدّس و اشعار آیینی به اثبات می رساند و کمکی است برای دانش جویانی که در رشته ادبیّات به تدریس مشغولند تا شاید فضای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی شاعر را بهتر درک کرده ودانش آموزان نیز با این شاعر شهیر که کم و بیش در کتب دبیرستانی معرّفی می شود آشنایی لازم را پیدا نمایند و به درک بیشتر مضامین و محتوای شعری این شاعر پی ببرند .

ب ) هدف از تحقیق

شعر و ادبیّات از دیرباز در ممالک شرقی از اهمیّت والایی برخوردار بوده است امّآ آن شاعری ماندگار است که افکار والایی داشته باشد و برای دفاع از میهن و آرمان های اسلامی ، مایه گذاشته باشد . برخلاف اعتقادات گروهی از روشنفکران که قیصر را جزو گروههای خاصّی معرّفی کرده بودند ، با این تحقیق گرد و غبار این اتّهامات از دامن این شاعر پاک می گردد و مردمی تر نمود پیدا می کند .

زیرا او هم شاعر کودکان و نوجوانان است ، هم شاعر ولایی و آیینی و هم شاعر جبهه و جنگ بنابراین یکی از ماندگارترین چهره های شعر و ادبیّات معاصر می باشد .

ج ) روش شناسی تحقیق :

روش تحقیق بر اساس : گردآوری فیش های اطّلاعاتی از منابع و مآخذ ، مجلّات علمی استفاده از کتابخانه ها ، کمک از اینترنت و بانک های اطّلاعاتی و درآخر روش توصیفی و کاربردی می باشد .

د ) پیشینه ی تحقیق :

تا آن جا که اطّلاعات و معلومات من اجازه می دهد این مقوله با کم و کیف و شیوه های خاصّی که در پیش گرفته شده است سابقه ندارد . هر چند مقاله های مختلفی درست بعد از درگذشت مرحوم قیصر امین پور ارائه شد امّا هر یک به بُعدی از ابعاد شخصیّتی ، افکاری ، محتوایی و فرمالیستی شعر او پرداخته بودند و همین اواخر دانشجوی مصری ، خانم امیره عبدالحکیم مصطفی ، عنوان پایان نامه ی خود را « جمالیّات الاداء الغوی فی شعر قیصر امین پور » و ترجمه المجموعه الشعریه ( یا نگاهی به گل ها همه آفتاب گردانند ) انتخاب کرده است که در دانشگاه منوفیه مصر مراحل پایانی تدوین را می گذراند .

در ضمن رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مصر اخیراً در حال تمهید مقدّمات سفر علمی برای نویسنده ی این پایان نامه به ایران بودند تا از نزدیک با شخصیّت ادبی این شاعر گرانمایه و آثار ادبی او آشنا شود و بر غنای علمی رساله اش بیفزاید امّا متأسّفانه با در گذشت دکتر قیصر امین پور ، این نویسنده باید در آثار گرانقدر ایشان تفحّص نماید .

یکی دیگر از پژوهندگان این موضوع دانشجویی به نام شایسته دستخط گشتی می باشد که بر روی عنوان« اصالت زیبایی شناسی در اشعار قیصر » در مهر ماه 1383 کار کرده است امّا تا کنون بر روی جنبه های مختلف این شاعر تحقیقی صورت نگرفته است .

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar فشرده شده اند



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
CEO

فرمت فایل ترجمه:word

تعداد صفحات مقاله: 27 صفحه پی دی افی

به همراه مقاله اصلی به صورت pdf

مشتری عزیز

در زیر چکیده ای از مقاله و توضیحاتی درباره نویسنده و تاریخ ویرایش این مقاله آورده شده است. با توجه به این توضیحات و چکیده به همراه ترجمه روان و سلیس آن، درصورت تایید نمودن این مقاله میتوانید فایل pdf آن را به همراه ترجمه روان در قسمت زیر دانلود نمائید.

(این مقاله مربوط به سال 2014 می باشد.)

CEO characteristics and audit
report timeliness: do CEO tenure
and financial expertise matter?
Saeed Rabea Baatwah

Department of Accounting, Hadhramout University, Mukalla, Yemen
Zalailah Salleh
Department of Accounting and Finance, Universiti Malaysia Terengganu,
Terengganu, Malaysia, and
Norsiah Ahmad
Department of Accounting, Universiti Sultan Zainal Abidin,
Terengganu, Malaysia

Abstract
Purpose &ndash This paper aims to hypothesise that demographic characteristics of managers play a significant role in performing their duties amongst which is financial reporting. This study aims to examine whether CEO characteristics, namely, tenure and financial expertise, are associated with audit report timeliness.
Design/methodology/approach &ndash Data from companies listed on the Oman capital market between 2007 and 2011 and three proxies for audit report timeliness are used.
Findings &ndash CEO tenure and CEOs with financial expertise are reported to be associated with timely audit reports. Supplementary tests also confirmed this result. In addition, it is suggested and documented that there is an interaction effect between CEO tenure and financial expertise concerning the timeliness of audit reports. The use of a two-stage least square analysis also supported the main results.
Research limitations/implications &ndash Hypotheses were tested using data from Oman with a relatively small sample size. Therefore, only a few characteristics of the CEO were considered and a more sophisticated approach of testing managers&rsquo effect on company policies was unable to be used. In addition, the generalisability of the study findings should be made carefully.
Originality/value &ndash This paper differs from prior studies, in that it extends the audit report timeliness literature by examining whether the CEO tenure and CEOs with financial expertise are associated with audit report timeliness. Findings demonstrate that CEO characteristics are important factors for a timely audit report.
Keywords Oman, Audit report timeliness, CEO financial expertise, CEO tenure Paper type Research paper

ویژگی های مدیر عامل و گزارش به موقع ممیزی:

آیا دوره تصدی مدیر عامل و تخصص او در امور مالی اهمیت دارد؟

سعید رابعه باتوا

گروه حسابداری، دانشگاه هادراموت، مکلا، یمن

زالیلا صالح

گروه حسابداری و امور مالی، دانشگاه مالزی ترنگانو، ترنگانو، مالزی، و

نورصیه احمد

گروه حسابداری، دانشگاه سلطان زین العابدین، ترنگانو مالزی

چکیده

هدف - هدف این مقاله فرضیه سازی برای نقش مهم ویژگی های جمعیت شناختی مدیران در انجام وظایف خود می باشد که به اصطلاح گزارش مالی نامیده می شود. این مقاله ارتباط ویژگی های مدیران، وظایف آنان، دوره تصدی و تخصص آنان را در امور مالی با گزارش به موقع ممیزی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

طراحی / روش شناسی / رویکرد - داده ها از شرکت های موجود در بازار پایتخت عمان بین سال های 2007 و 2011 فهرست شده اند و از سه نماینده صاحب سهام برای گزارش به موقع ممیزی استفاده شده است.

یافته ها - دوره تصدی مدیر عامل و مدیران اجرایی متخصص در امور مالی در ارتباط با گزارشات بموقع ممیزی گزارش داده شده اند. آزمون های تکمیلی نیز این نتیجه را تایید کرده اند. علاوه بر این، همانطور که پیشنهاد و مستند سازی شده است یک اثر متقابل بین دوره تصدی مدیر عامل و تخصص او در امور مالی مرتبط با گزارش به موقع ممیزی وجود دارد. استفاده از یک تجزیه و تحلیل کوچکترین مربع دو مرحله ای نیز از نتایج اصلی پشتیبانی می کنند.

مفاهیم/ محدودیتهای تحقیق &ndash فرضیه ها با استفاده از داده های عمان با یک نمونه نسبتا کم حجم مورد آزمایش قرار گرفتند. بنابراین، تنها ویژگی های معدودی از مدیر عامل مورد ملاحظه قرار گرفتند و یک رویکرد پیچیده تر از آزمایش کار موثر مدیریت بر سیاست های شرکت مقدور به استفاده نبود. علاوه بر این قابلیت عمومیت دادن یافته های این مطالعه باید به دقت ایجاد گردد.

اصالت / ارزش &ndash تفاوت این مقاله با مطالعات پیشین در این است که با بررسی اینکه آیا دوره تصدی مدیر عامل و مدیران اجرایی متخصص در امور مالی با گزارش به موقع ممیزی در ارتباط می باشند یا خیر، متون گزارش به موقع ممیزی را گسترش می دهد. یافته ها نشان می دهند که ویژگی های مدیر عامل شرکت، عوامل مهم گزارش به موقع ممیزی می باشند.

کلمات کلیدی - عمان، گزارش به موقع ممیزی، مدیر عامل متخصص در امور مالی, دوره تصدی مدیر عامل

نوع مقاله - مقاله پژوهشی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
سه

سه مقاله کامل و مفید برای رشته معماری



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

آنتی بیوتیک ها: درمان از طریق آنتی بیوتیک ها معمولترین درمان پروستاتیت است.

قرص تری متوپریم _ سولفامتوکسازول

داروهای بلوک کننده آلفا: این داروها عضلات گردنه مثانه، جایی که پروستات به مثانه می پیوندد را شل می کنند. تامسولوسین،

مسکن ها: مسکن ها باعث کاهش درد و احساس راحتی بیمار می شوند .

محدود کردن و یا مصرف نکردن الکل، کافئین و خوراکی های پر ادویه و تند و اسیدی

قرار گرفتن در آب گرم (مثل وان حمام)

برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه6

فهرست مطالب

  • اندونزی

4) فیلیپین

  • تایلند
  • مقدمه

ترویج کشاورزی ، نوعی خدمات آموزشی برای مشاوره ، آموزش و اطلاع رسانی به کشاوزان در زمینه موضوعات علمی و عملی مرتبط با امور مختلف کشاورزی و دامپروری اعم از تولید ،مدیریت مزرعه ، برداشت ،ذخیره سازی،بسته بندی و فرآوری ، بازاریابی و بازارسازی محصولات می باشند.

در دهه های گذشته ، اغلب نظامهای ترویج کشاورزی از رهیافتهای کلاسیک و بالا به پایین برای انتقال فن آوری بهره می گرفتند و انتظار داشتند که مروجان کشاورزی ، فن آوری و یافته های جدید ایستگاههای تحقیقاتی ( محققان ) را به بهره برداران انتقال دهند . رهیافت آموزش و دیدار ، نمونه ای از رهیافتهای کلاسیک مبتنی بر انتقال فن آوری بود که درکشورهای هندوستان و برخی ار مناطق قاره آفریقا اجرا گردید.هدف اصلی این رهیافت ، نزدیکی محققان ، مروجان و بهره برداران با یکدیگر و تسریع فرآیند انتقال فن آوری بود.

در رهیافتهای کلاسیک مبتنی بر انتقال فن آوری ، کشاورزان خرده پا صرفا دریافت کننده پیامهای ترویجی به شمار می آمدند که در قالب بسته های فن آوری ارائه می گردید. رهیافتهای مبتنی بر انتقال فن آوری به دلیل ضرورت حضور کارشناسان و مروجان در نقاط مختلف منطقه هدف ، حمل و نقل آنها بویژه به دلیل عدم مشارکت کشاورزان ، بسیار وقت گیر و پرهزینه بودند.علاوه بر این



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه131

فهرست مطالب

ویژگی های جهانی شدن در عصر جدید

ابعاد جهانی شدن کشورهای توسعه یافته و فرایند جهانی شدن کشورهای در حال توسعه و فرایند جهانی شدن

جهانی شدن و اثر آن بر اشتغال چالش ها ی فراروی جهانی شدن

تعریف جهانی شدن(محمد نقی زاده) به طور کلی می توان آن را فرآیندی در نظر گرفت که در آن مرزهای اقتصادی میان کشورها هر روز کمرنگ تر می شود و تحرک روز افزون منابع ، تکنولوژی ، کالا ، خدمات و سرمایه و حتی نیروی انسانی در ماورای مرزها سهل تر انجام می شود و در نتیجه به افزایش تولید و مصرف در کشورها می انجامد. برخی رویکردهای جهانی شدن · ادغام بیشتر بازارهای جهانی ) کروگمن و رنه بالز( · گسترش بین المللی مناسبات تولیدی (مک ایوان) · وضعیتی که رفاه یک انسان فقط به دولت بستگی ندارد.(لئو وارد) · ادغام وسیعتر و عمیق تر(صندوق بین المللی پول) بازانسون می گوید : ü یکپارچه شدن تجارت از طریق حذف مرزهای تجاری ü حرکت شفاف سرمایه ü تسریع در مبادله تکنولوژی ü افزایش عمومی مصرف گرایی جهانی بررسی روند جهانی شدن اولین حرکت ها به اواخر قرن 19 بر می گردد. بین 1870 تا 1914 دوره طلایی ادغام ها بود و شاهد افزایش تجارت در انگلیس و آلمان بودیم دلایل : · سیاست های آزادتر دولتی · افزایش مهاجرت. در این مدت 60 میلیون اروپایی به آمریکا مهاجرت کردند. · تسریع در حرکت سرمایه به طور مثال یک سوم از سرمایه انگلیس در کشورهای دیگر سرمایه گذاری شده بود.

اما این روند ادامه نیافت و بازندگان جهانی شدن ،روند را معکوس کردند و بالاخره با شروع جنگ جهانی اول این روند متوقف شد تا بعد از جنگ جهانی دوم که با تشکیل سازمان ملل ، بانک جهانی و... اولین قدم ها در راستای هماهنگ سازی کشورها برداشته شد.

بررسی روند جهانی شدن

تا دهه 1970 روند ادغام و وابستگی اقتصادها به یکدیگر به کندی پیش می رفت به دلیل : · بعد از جنگ جهانی دوم و سیاست های حمایتی جهت از بین بردن تاثیرات مخرب جنگ · ایجاد بلوک شرق و سوسیالیستی · حاکم شدن تفکرات کینزی که سبب پر رنگ شدن مرزهای اقتصادی شد.

جهانی شدن بعد از دهه 70 سرعت زیادی به خود کرفت. مهمترین دلایل: · انعطاف پذیری نرخ ارز و فروپاشی نظام نرخ ثابت مبادله بر مبنای ارزش پولها در مقابل دلار و طلا (1944) · عقب نشینی دولت ها از سیاست های جایگزینی واردات و کاهش مداخلات در مکانیسم بازار · اتخاذ سیاست



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه36

فهرست مطالب

دولت مدرن

ساختار قدرت در ایران قدیم

تکوین دولت مدرن مطلقه در عصر پهلوی

موانع توسعه اقتصادی در ایران

(مشروطیت تا جمهوری اسلامی)

ش
پیشگفتار

طی صد و پنجاه سال گذشته جهان شاهد تلاشهای مستمر، جانکاه و غرورآفرین ایرانیان برای ایجاد دولت مدرن و توسعه اقتصادی بوده است. اما این تلاشها با ناکامی های متعددی مواجه شده اند. در این روند تحولات و تراژدیهای سترگی صورت گرفته و ایرانیان بهای سنگینی را با جان و مال خود هزینه کرده اند. شکست اصلاحات امیرکبیر، ناکامی انقلاب مشروطه، تاسیس سلسله پهلوی، شکست نهضت ملی دکتر محمد مصدق و انقلاب اسلامی 1357، تنها چند نمونه از تلاشها و ناکامی های بزرگ ایران در راه مبارزه برای توسعه اقتصادی و سیاسی است.




دریافت‌فایل